Det nye prosjektet er med en mer moderne sykkel. Basen er en Yamaha MT-09.
”Vi vil prøve å pushe grensene så vi ikke kopierer oss selv. Det er helt klart. Vi vil sprenge grensene litt, det kan vi godt avsløre. Det skal ikke bli en ’over the top show bike’, men vi prøver å gjøre noe spesielt”, forteller de om det neste prosjektet.
De kan ikke lette på sløret i forhold til hva de vil gjøre, men mens de står der og kikker på sykkelen foran seg, forteller de litt om arbeidsprosessen.
”Vi prøver å få tingene til å passe sammen med å følge noen enkle spilleregler hvor motorsykkelens linjer skal følges. Vi jobber live på sykkelen – altså rent visuelt,” sier Nickolas og fortsetter: ”Som vi gjør nå, vi ser på sykkelens linjer. Det kunne vi selvsagt gjort i et tegneprogram også, men det er ikke sikkert det virker når det kommer til stykket.”
Når det kommer en stor gigant som Yamaha, skulle man tro at guttene var underlagt en masse retningslinjer, men her får de lov til å leke seg. Normalt bestemmer kunden heller ikke alt.
Men likevel. Når man bygger om motorsykler, lever ut sin lidenskap og er dyktig fordi man er kompromissløs og ambisiøs, kan det være vanskelig å være lydhør overfor kundens ønsker. ”Det er jo kundens motorsykkel, og vi påberoper oss ikke full kunstnerisk frihet. Vi er tross alt stadig kun en liten butikk. Kundens mening er viktig, men vi skal samtidig holde fast på vår integritet. Jeg vil nok si at vi styrer en 70-80 %, og kunden resten”, sier Per. ”Så på den måten er vi nok blitt litt snobbete,” sier han og ler.